wtorek, 6 października 2009

Weekendowa Cukiernia #14 i Sernik z duszonymi jablkami



W weekend upieklam sernik zaproponowany przez Olciaky - gospodynie tego wydania WC ,ciasto wyszlo rewelacyjne w smaku,jest nie za slodkie i rodzina domaga sie powtorki,no,ale zobaczymy,bo jest tyle przepisow,ktore czekaja w kolejce na wyprobowanie,ze rzadko ostatnio pieke dwa razy te same ciasto,a jeszcze w zeszlym roku nie pieklam prawie w ogole i kto by pomyslal,ze teraz bede co najmniej raz w tygodniu cos slodkiego piekla :)

Ja pieklam z polowy porcji na mala forme,ale w jednym sie pomylilam,co wyszlo jak dla mnie akurat na duzy plus,bo balam sie tego kruchego spodu (nie przepadam za kruchym ciastem) i tak widocznie to przezywalam,jak bedzie smakowac,ze do ciasta wzielam caly tluszcz niz polowe,jak wszystkich skladnikow i to wyszlo temu ciastu akurat na duzy plus i tak tez bede ponownie robic,jesli bede je znowu piekla,bo spod wyszedl nie kruchy,a bardziej zblizony do spodu,jaki sie robi na bazie ciastek i masla.

Podaje przepis orginalny
Skladniki:Ciasto kruche:
  • 200 g maki
  • 2 lyzeczki kakao
  • 50 g cukru
  • 100 g zimnego masla
  • 1 jajko
  • 100 g migdalow w platkach (ja je dalam do duszonych jablek)
  • szczypta soli
Masa serowa:
  • 500 g twarogu (ja mialam mascarpone)
  • 125 g cukru
  • 50 g maki ziemniaczanej
  • 4 jajka
  • 2 lyzeczki skorki startej z cytryny
  • 200 ml smietanki (dobrze schlodzic)
Ponadto na wierzch:
  • 5 winnych jablek
  • 4 lyzki miodu
  • sok z 1/2 cytryny
  • 1 lyzeczka cynamonu
Skladniki ciasta kruchego zagniesc i wlozyc do lodowki na 30 minut.
Jablka obrac,wydrazyc gniazdka nasienne,pokroic na kawalki lub plasterki.Na patelni skaramelizowac miod,dac jablka,dodac sok z cytryny i cynamon (ja dalam tutaj rowniez przewidziane platki migdalowe) i chwile poddusic,odstawic.
Skladniki na mase twarogowa poza smietanka zmiksowac,nastepnie ubic smietanke i delikatnie obie masy wymieszac.
Forme wysmarowac tluszczem,piekarnik nagrzac do 180° (termoobieg do 160°).Ciasto wyjac z lodowki i rozwalkowac je miedzy dwoma warstwami folii spozywczej lub pergaminu na ksztalt kola o srednicy tortownicy plus 3-4 wiecej na brzeg,wylozyc ostroznie forme,uksztaltowac brzeg,wylac na to mase twarogowa i piec okolo 60 minut.
Wyjac,wystudzic i potem wylozyc na wierzch podduszone jablka,wstawic do lodowki na okolo 30 minut.

Smacznego :)

26 komentarzy:

majka pisze...

Wyglada pieknie. A te jabluszka...mniam! Pycha! :)

wiosenka27 pisze...

Wygląda tak , że zjadłabym natychmiast kawałek:)

Ewelina Majdak pisze...

Gosiu śliczny! Śliczny sernik upiekłaś! Rany jak On wygląda :)
Dziękuję za kolejne wspólne pieczenie i już idę odpisać na @ :**

arek pisze...

Pamietam , ze pisalem na swoim blogu ,ze nie jem slodyczy, ale sernik, lub ciasto z jablkami sa wyjatkami:) takze slinka mi cieknie strasznie na ten serniczek:))

Edyta pisze...

Jaki ładny! Jabłuszka na wierzchu pięknie się prezentują i ten spód też mi się podoba :)

kabamaiga pisze...

Sernik z jabłkami i migdałami - to musi być pyszne. Jak to się stało, że przegapiłam to wydanie WC?

fellunia pisze...

Śliczny serniczek, Gosiu, czy to z powodu bloga teraz częściej pieczesz ciasta niż rok temu? Dzięki blogom kulinarnym świat staje się lepszy a na pewno słodszy :)
Pozdrawiam!!

Mafilka pisze...

Gosiu, bardzo dobrze zrobiłaś z tym spodem. ja tez nie przepadam za takimi ciastami i powiem Ci, że ten kruchy spód nie bardzo pasuje do tak delikatnego sernika. I nastepnym razem zamierzałam zrobić własnie ciasteczkowo-maślaną wersję :-)
A sernik pysznie się prezentuje :-)
Pozdrawiam :*

Beata pisze...

Ale piękny Ci wyszedł Zawsze podziwiam twoje ciasta, są takie równiutkie,eleganckie

adda73 pisze...

Ale pyszności tutaj widzę, mniam :) Kiedyś byłam sceptycznie nastawiona do sernika i jabłek, ale jak już spróbowałam, nastąpiła zmiana o 180 stopni, to połaczenie jest po prostu pyszne :)

Tilianara pisze...

Mmmmm, wygląda obłędnie ten sernik :)

Majana pisze...

Sliczny serniczek ! Absolutnie pyyyyszny !:)

cudawianki pisze...

pieknie wyglada z tymi jablkami! ja do swojego tez wprowadzilam troche zmian, ale generalnie to bardzo ciekawe ciasto! mmm... pycha! :-)

grazyna pisze...

Jaki śliczny! Zmiany wyszły mu na dobre. Ja zabieram się w weekend, ciekawe, co wyjdzie :)

Monika. L pisze...

Piękny serniczek :)
Właśnie nabrałam duuuużego aptetytu na serowe ciacho.
Super połączenie.

pozdrawiam
M.

mietowka22 pisze...

ale ten sernik mnie kusi z każdego blogu, pyszny musi być bo wygląda obłędnie :)

Małgoś pisze...

Gosiu, ale jeśli zrobiłaś z połowy porcji - to teraz zrób drugie pół (skoro rodzina tak prosi) i będzie po prostu jedno ciacho. :D A do tego piękne, że ach chce się patrzeć. :)
Pozdrowienia. :)

atina pisze...

Pysznie się prezentuje ten serniczek:) Naprawdę ekstra Ci sie udał:)

buruuberii pisze...

no smakowity, czyli jednak zrobilas kruche ciasto... zaskoczylo mnie ze go nie lubisz :-)

olalala pisze...

Pięęękny :). I ja już wolę się nie zastanawiać jak to musi smakować. Bo na pewno bosko ;).

karoLina pisze...

Świetnie Ci wyszedł ten sernik, jak tak sobie go na różnych blogach oglądam, to aż ślinka cieknie, tylko właśnie, tyle przepisów do wypróbowania w kolejce.

andzia-35 pisze...

Gosiu, to pierwsze zdjęcie cuuuuuudowne!

Gosia pisze...

Majka dziekuje :)
Wiosenko zapraszam i dzieki :) :)
Poleczko dzieki :) i rowniez milo mi sie pieklo w kolejnym wydaniu WC :) :)
Arku ja rowniez niewiele slodkosci jadam,ale wlasnie serniki i ciasta z owocami zawsze skubne :) :)
Edysiu dziekuje :) :)
Kabaimaga oj pyszne,pyszne :) a jeszcze trwa to wydanie WC,wiec masz jeszcze 2 dni jakby co :)
Felluniu dzieki :) z powodu bloga w sumie,bo jak zaczelam swojego prowadzic,to zaczelam inne czytac i ogladac i wlasnie inne blogi spowodowaly wzrost moich zapedow cukierniczych :) :)
Mafilko tez wlasnie tak mysle,ze taki ciasteczkowy spod lepiej do tego czy innego sernika pasuje.
Dziekuje :)
Beatko dziekuje :) az sie zawstydzilam,bo wcale nie uwazam swoich wypiekow za jakies szczegolne-zwlaszcza,jak ogladam fantastyczne wypieki i foty u innych,a tutaj taki przemily komplement.....:) :)
Adda dziekuje :) :)ja w sumie tez niezbyt sobie moglam kiedys wyobrazic polaczenia sernika z owocami,ale w tej chwili juz niewiele moze mnie zadziwic w polaczeniach kulinarnych :) :)
Tili dziekuje :)
Majanko dzieki sliczne :)
Cudawianki dziekuje :),a Twoj serniczek kapitalnie wyszedl!!i zgadzam sie,ze to ciekawe ciacho :)
Grazynkodziekuje :)i czekam na Twoj :)
Moniko dziekuje i polecam :)
Mietowko dzieki :) polecam,bo jest pyszny :)
Malgosiu hehe,tak wlasnie zrobie ,dzis bedzie drugie pol robione,bo rodzinka nie odpuszcza :)dzieki :)
Atinko Dzieki :) :)
Basiu dzieki:) ja podalam za Olciaky orginalny przepis,swoj robilam z polowy tych porcji,ale dalam nieopatrznie caly tluszcz zamiast tez polowy,wiec kruche to juz nie bylo :)
Olalala dziekuje slicznie :)
Karolina dzieki:) no,wlasnie ,normalnie nie wiadomo,ktore jako nastepne robic.....ale dzis bedzie jednak znowu ten serniczek :)
Andziu dziekuje slicznie :) :)

Monika pisze...

Witaj Gosiu :) Widzę,że Twój blog zyskał na popularności. I bardzo dobrze,bo zasługuje na to ;) Ja też założyłam własnego, narazie raczkuję ;) Pozdrawiam ciepło, nika.
http://matkapolkawangielskiejkuchni1.blogspot.com/

Gosia pisze...

wow,Nika,ale fajowo Cie widziec :) :)dziekuje za odwiedzinki i juz lece zajrzec do Ciebie :)
Pozdrawiam cieplutko :)

Waniliowa Chmurka pisze...

Ale ze mnie pinda,no!
Przeoczyłam cię!
Przeoczyłam ,że upiekłaś:))
Jejka,ale się cieszę:))
Pozdrówka.