poniedziałek, 18 marca 2013

Rolada brokulowo-pomidorowa....zielono mi ....

Wprawdzie jeszcze niezbyt wolno mi chodzic po operacji, ale chcialam cos zielonego zrobic na zabawe z okazji Dnia Sw.Patryka, ktora organizowala Gosia......
Kiedys wpadl mi wycinek z gazety z taka zielono-czerwona roladka brokulowa i musze przyznac, ze od tamtej pory mialam zamiar kiedys ja przyrzadzic.....W tym wycinku nie byly podane dokladnie skladniki, wiec  improwizowalam, ale wyszlo bardzo smacznie.




Skladniki:

  • 500 g brokul
  • 1 duza puszka pomidorow (najlepiej calych)
  • 4 jajka
  • 100 g pelnoziarnistej maki orkiszowej *
  • 1 srednia cebula
  • 1 maly zabek czosnku (przecisnac przez praske)
  • sol, pieprz, galka muszkatolowa
Brokuly pokroic i ugotowac w osolonej wodzie, lekko przestudzic i zmiksowac (lub pokroic).
W misce ubic  jajka, dodac make i razem  zmiksowac, dodac brokuly i dobrze wymieszac, doprawic galka, sola i pieprzem. Wylac na prostokatna blaszke wylozona papierem do pieczenia. Piec w uprzednio nagrzanym do 170° piekarniku ok. 20 minut, wyjac, przykryc sciereczka i od razu lekko zwinac.
W czasie pieczenia przygotowac nadzienie pomidorowe, w tym celu obrac i drobno posiekac cebule, zeszklic ja na oleju i dodac osaczone i pokrojone w kostke pomidory z puszki. Mozna oczywiscie uzyc swiezych, ale przez smazeniem nalezy je sparzyc i obrac ze skorki.
Nie dodajemy na patelnie soku pozostalego w puszcze. Chwile raze poddusic, przyprawic sola, pieprzem i czosnkiem.
Ciasto delikatnie rozwinac, posmarowac cieple pomidorami i ponownie zwinac delikatnie ale dosc ciasno pozbywajac sie oczywiscie papieru do pieczenia od spodu.
Wstawic rolade do piekarnika i jeszcze przez 10 minut podpiekac.
Podawac z salatami lub kremem z fety.

* mozna zrobic ze zwykla pszenna maka, nalezy wowczas uzyc ok.150 g.


Krem z fety:
  • 100 g sera feta (ja mialam bulgarski)
  • 2 lyzki kwasnej, gestej smietany
  • kilka lyzek (2-4) smietany kremowki
  • 1 zabek czosnku
  • szczypta sproszkowanej chili
  • sol, pieprz
  • sok z cytryny
Ser rozkruszyc do miseczki i dobrze wymieszac ze smietanami i czosnkiem. przyprawic sola, pieprzem, chili i sokiem z cytryny.



7 komentarzy:

majka pisze...

Wspaniala rolada Gosiu, taka wiosenna :) Szybkiego powrotu do zdrowia Ci zycze.

Usciski.

Kasia pisze...

no Gosiu, to Ci się dzień św. Patryka udał :) rolada prezentuje się wspaniale, i takie żywe kolory! mniam

Pinkcake pisze...

Przepiękne danie! Straszni mi miło, że pomimo niedyspozycji dołączyłaś do Zielono mi:) Ściskam mocno!

Majana pisze...

Bardzo pomysłowa! piękna i pyszna z pewnoscią :)

mary pisze...

jestem pełna podziwu dla umiejętności, gdyż znam tę potrawę i przygotowuję ją co roku na Wigilię - tak się składa, że mam oryginalny przepis z książki kucharskiej dla wegetarianów i są w nim troszkę inne proporcje :)
zatem: szacuneczek za wymyślenie przepisu do zdjęcia :)

Gosia pisze...

dziekuje :)

Pinkcake zawsze chetnie ;)

Gosia pisze...

mary dziekuje :) jak wszystko-metoda prob i bledow :) wiem mniej wiecej,jaka powinna byc konsystencja takiego ciasta, cieszcze sie, ze wyszlo, jakie wyjsc powinno bylo wedlug mnie, bo w innym przepisie bylo rozdzielenie jajek i dodanie piany do ciasta,ale to juz nie podobalo sie moim oczom i wyobrazni smakowej ;)